Prima etapă FIICode a luat sfârșit!

Pe când florile primăverii s-au așezat peste Iași împreună cu niște fulgi întârziați, concursul nostru foarte așteptat a sfârșit prima etapă. După cum bine știți FIICode este un concurs național de programare vizând trei arii: Tehnologii Web, Mobile și Algoritmică.

Ținem să reamintim că acest proiect este realizat de Asociația Studenților Informaticieni Ieșeni (ASII) și Facultatea de Informatică în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Iași. Cu foarte multă dedicare s-au implicat peste 30 de voluntari cât și profesori ai facultății, de aceea concursul este un adevărat succes numărând 294 participanți din Iași, Cluj, Rădăuți, Chișinău, Craiova, Arad și nu numai.

De la startul noii ediții și până în prezent echipa de voluntari ai proiectului a organizat două Pub Quiz-uri ce au fost ținute în Times, întrebările aparținând mai multor domenii precum: Filme, Muzică, Proverbe și zicători, Geografie și nelipsitul IT. Participanții s-au organizat în echipe și au încercat să adune cât mai multe puncte pentru locurile fruntașe fără a uita să se distreze în ambientul plăcut oferit de local. Premiile au fost oferite de Lex Hobby Store și Închis și au constat în jocuri de societate și vouchere la Escape Room.

Concurenții așteaptă cu nerăbdare jurizarea proiectelor în care au investit timp și pasiune.

În cadrul ariei Tehnologii Web se concurează în echipe formate din minim 2, maxim 5 persoane iar cerința a fost: „Să se conceapă o aplicație Web, de dorit oferind o interacțiune conversațională, care identifică – pe baza copertei, codului de bare sau a altui semn numeric/grafic fizic (i.e. beacon) ori electronic (URL, DOI) – diverse (categorii de) obiecte. Folosind această identificare, se pot recomanda resurse alternative de interes. Aceste recomandări pot fi realizate în funcție de mai mulți factori, precum disponibilitatea în alt format (varianta ca document PDF ori ePub a unui volum tipărit, eventual tradus în limba maternă a utilizatorului), preț (ofertă mai avantajoasă pentru un articol alimentar), calitate (procentaj mai mare de vitamine), similaritate (alt CD al aceleași formații), preferințe ale utilizatorului (doar recipientele de o anumită culoare sau formă).”

Comisia ce va decide ce proiecte vor ajunge în finală este formată din Conf. dr. Sabin Buraga din cadrul Facultății de Informatică și totodată Președintele comisiei de Tehnologii Web, Serediuc Cătălin, student al facultății mai sus menționate și coordonator al comisiei în cauză, Alexandru Badea, Ionuț Dănilă de la parteneri Yonder, respectiv ITist. Aceștia vor face evaluarea în funcție de un barem ce punctează arhitectura aplicației, implementarea, interactivitatea cu utilizatorul inclusiv creativitatea soluției și prezentarea efectivă a proiectului (documentație, expunere).

În timp ce echipele participante la secțiunea de Web erau implicate într-un brainstorming pentru idei cât mai unice care să respecte cerința dată, echipele înscrise la secțiunea de Mobile cochetau cu gama largă de posibilitități dată de cerință: „Creați o aplicație educațională și intercativă ce poate ajuta la predarea materiei fizică. Detalii: implicare în educare atât în timpul cât și în afara orei într-un mod organizat formal sau informal, ce este de mare interes atât pentru profesori, părinți cât și elevi. Provocarea este să implementați o idee de aplicație ce poate ajuta predarea fizicii în vreun fel. De exemplu poate ajuta profesorul să predea o lecție sau poate ajuta un elev să-și însușească cunoștințele după ce ora s-a terminat, sau poate fi de ajutor evaluării cunoștințelor.”

La secțiunea de Mobile comisia este formată din alte persoane pasionate de acest domeniu: Asist. Dr. Alaiba Vasile din cadrul Facultății de Informatică, Președinte al Comisiei, Andrei Tudor Diaconu de la androidiasi.ro și Roșca Valentin student și de asemenea voluntar ASII. În cadrul evaluării va fi folosit un barem în care fiecărui criteriu de notare îndeplinit îi poate fi acordat un maxim de 10 puncte. Criteriile în baza cărora va fi evaluată aplicația dezvoltată sunt: interactivitate și implicare cu utilizatorul, experiența utilizatorului, absența defectelor la rulare, performanță, scalabilitate (cât de ușor este de făcut un update sau de extins aplicația), calitatea conținutului, lizibilitatea codului sursă, funcționarea optimă pe mai multe platforme și fezabilitatea (cât de ușor este de pus în practică).

Pe când la cele două arii menționate mai sus participanții au trebuit să se înscrie în echipe, la partea de Algoritmică s-a concurat individual, în trei runde, la fiecare dintre ele fiind câte 5 probleme pe o anumită temă, unele probleme fiind date de partenerii platinum Bentley și Siemens. Zilele acestea s-au anunțat concurenții ce vor ajunge în finală, aceștia fiind primii 40 în ordinea descrescătoare a punctajului.

Finala concursului va avea loc la Iași și va reprezenta o nouă provocare pentru toți concurenții atât de pasionați de domeniul IT.

Revenim cu detalii despre finală și premiere!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *