Un nou mod de a vizita muzeele!

În urma unui seminar de Limba engleză susținut de Doamna Paula Onofrei la Facultatea de Informatică Iași, s-a născut o idee pentru a face turul muzeelor din Iași o experiență de neuitat! Mai exact, înlocuirea ghidurilor audio de modă veche cu realitatea augumentată. A nu se confunda aceasta cu realitatea virtuală.

Andrei Porfireanu, un student care a lucrat în trecut la o aplicație de realitate augumentată pentru un muzeu din Danemarca, dorește să realizeze ceva asemănător și în Iasi. Din fericire, această idee nu este deloc straină în Romania, existând muzee române care deja au implementat acest concept cu succes.

Pentru cei nefamiliari cu termenul de „realitate augumentată”, acesta presupune îmbogățirea realității prin adăugarea de elemente pe ecranul dispozivului electronic. De exemplu, într-un muzeu de artă, privești un tablou și ai vrea să afli mai multe despre acesta. Scoți telefonul, pornești aplicația de realitate augumentată, iar în următorul moment pe ecranul dispozitivului apar videoclipuri și text în jurul tabloului.

În data de 20 octombrie, a avut loc a doua întâlnire cu echipa de proiect formată din Andrei împreună cu alți studenți informaticieni, un student de la Facultatea de Arte VIzuale și Design, Domnul Decan al Facultății de Informatică și Doamna Paula Onofrei. Locația aleasă a fost Casa Pogor, punctul de început în demararea proiectului.

Aceasta a avut drept scop prezentarea generală a proiectului, dar și aflarea de detalii suplimentare despre muzeu direct de la sursă. Astfel de întâlniri vor fi frecvente pe parcursul dezvoltării aplicației. Comunicarea permanentă cu muzeul este esențială dacă se dorește obținerea unui produs ce va prinde la public.

În plus, participanții au avut destul timp la dispoziție pentru a se cunoaște mai bine unii pe alții și să-și găsească un rol bine definit în proces, în funcție de interesele și abilitățile fiecăruia. Până în acest moment, cu toții sunt bucuroși că au avut ocazia să întâlnească oameni cu viziune și spirit de echipă.

 

 

Procesul de creare a aplicației este unul complex, dar în niciun caz nerealizabil. Inițial, se face o bază de fotografii ale obiectelor din muzeu. Acestea trebuie să aibă cât mai multe detalii pentru ca aplicația să funcționeze corect. În continuare, se filtrează informațiile ce vor fi folosite astfel încât acestea să fie cât mai atractive. În final, toate materialele strânse vor fi introduse într-un program de dezvoltare a realității virtuale ce dispune de uneltele necesare.

Domnul Decan are planuri mărețe pentru această inițiativă. Dumnealui dorește atragerea de sponsori, dar și posibilitatea de echivalare a Lucrării de Licență. În viitor, se vrea extinderea proiectului în cât mai multe muzee din țară, chiar și în cele ce nu au legatură cu literatura.

Întâmplarea a făcut ca la sfârșitul întâlnirii, un grup de tineri să vină în vizită la muzeu. Din păcate, întrebarea Domnului Decan în legatură cu ideea unui tur însoțit de realitate augumentată nu le-a stârnit interesul acestora. Totuși, sperăm ca după lansarea oficială a proiectului să avem parte numai de reacții pozitive din partea vizitatorilor.

Următoarea întâlnire de proiect a fost programată pentru vinerea următoare. Toți cei cărora le surâde ideea de a se implica în acest proiect sunt așteptați pe 27 octombrie, la ora 9:00 in C405.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *