Păreri despre FII

În urmă cu puțin timp, noi, redactorii Ziarului de ASII, ne aflam în căutarea unui nou subiect pentru un articol pe care să vi-l livrăm. După o sesiune de „brainstorming” solicitantă am hotărât că este momentul să vă implicăm din nou în mod direct în compunerea materialului care săptămânal vă pune în contact cu pulsul facultății sau al pieței IT. Ce modalitate mai bună de a face acest lucru decât prin a vă cere sincera părere despre instituția în care vă petreceți pe puțin 3 ani din viață? Vă mulțumim pentru faptul că ați fost receptivi și vă prezentăm în continuare o scurtă trecere în revistă a părerilor voastre.

Analizând intensiv toate răspunsurile și încercând să găsim lucrul cel mai de preț al Facultății de Informatică, am descoperit un lucru cert, și anume acela că studenții sunt nestemata acestei facultăți. Nenumărate persoane au considerat că „persoanele care studiază aici sunt minunate”, găsindu-se „mulți oameni frumoși”. Pe lângă studenți, sălile moderne recent renovate nu au trecut neobservate și nici căldura din plin din acestea. La capitolul cadre didactice, dedicarea, dorința de împărtășire a informației, empatia și deschiderea unora dintre ei spre studenți au fost profund apreciate, cât despre celelalte cadre… ne revedem paragraful următor. Printre alte aspecte pozitive se numără și ASII care este apreciată de voi datorită posibilității de ieșire din zona de confort și datorită timpului de calitate pe care îl poți petrece în această asociație, dar și datorită unor materii studiate care sunt descrise a fi actuale și interesante. De asemenea, anumiți studenți laudă posibilitatea de angajare din timpul facultății datorită programului flexibil.

Cât despre dezavantajele acestei instituții, părerile au încetat să mai fie la unison, înregistrându-se o multitudine de răspunsuri diferite. Câteva voci au fost de părere că există materii care abordează un subiect ce nu are legătură cu informatica, ba mai mult, sunt studiate la un nivel mai ridicat decât cel obișnuit: „se studiază la un nivel extrem de dificil, după părerea mea fiind o dificultate inutilă care nu ajută cu nimic un viitor programator. Dacă nu ar fi aceste materii care nu au legătură cu programarea în sine chiar ar fi o facultate de nota 10”, „unele materii sunt în plus și constituie o risipă de timp. Într-adevăr, conceptele prezentate acolo sunt chiar interesante, însă nu prezintă o aplicabilitate general relativă la Informatică, ci mai degrabă una de specialitate”. Continuând lista nemulțumirilor, regăsim și programul prea scurt al Secretariatului care pune în dificultate buna relaționare dintre studenți și sistemul de conducere al facultății. Lipsa organizării eficiente este strâns legată, în opinia voastră, de nevoia de automatizare a întregului sistem de conducere de care vorbeam anterior. Acesta face ca o posibilă comunicare a unei probleme să se transforme într-o călătorie presărată cu stări de nervi, călătorie care uneori se dovedește a fi fără capăt.

Chiar dacă la punctul precedent studenții au fost pe primul loc în ierarhia lucrurilor încântătoare de la FII, iată că aceștia pot fi prezenți în două clasamente deodată. Câteva răspunsuri au ținut să specifice agitația de la anumite cursuri sau seminare provocată, în viziunea lor, de persoanele ce urmăresc de la respectivele 2 ore doar îndeplinirea prezenței, creând o atmosferă deloc benefică persoanelor dornice de cunoaștere. Acest fenomen este deseori cauzat de criteriul prezenței complete la curs sau seminar în vederea promovării respectivei materii. Așa cum am precizat anterior, printre răspunsurile voastre s-au strecurat și câteva referitoare la atitudinea anumitor cadre didactice care nu prezintă abilități pedagogice și care, deși posedă cunoștințe despre subiectul pe care îl abordează, nu reușesc să le transmită studenților într-o manieră în care ei să poată înțelege.

Acum că am analizat cele două fețe ale FII prin ochii studenților săi, a venit vremea să venim și cu soluțiile pe care voi le-ați propus spre îmbunătățirea calității experienței universitare.

Pentru a rezolva problema comunicării student-profesor, unii dintre voi ar dori posibilitatea de oferire a feedback-ului pentru fiecare profesor în parte, ceea ce deja este posibil la sfârșitul fiecărui semestru. De asemenea, privind materiile ce se studiază, cum era de așteptat, este dorită eliminarea cursurilor ce nu se axează strict pe profilul facultății. Câțiva studenți sugerează scurtarea ferestrelor ce apar în mod inevitabil, iar alții sugerează testarea abilităților pedagogice ale profesorilor înainte de angajarea acestora. Îmbunătățiri se pot aduce și asupra calității internetului și asupra site-ului facultății ce momentan nu are certificat.

Deoarece considerăm că atât tabăra studenților cât și cea a profesorilor merită expunerea părerilor în acest articol, iată câteva rânduri ce surprind poziția anumitor profesori față de întrebările prezentate în formular. Aceștia sunt de părere că FII reprezintă un mediu propice dezvoltării unor cunoștințe referitoare la domeniul informaticii, însă s-ar putea aduce îmbunătățiri în ceea ce privește relația dintre studenți si profesori, reducându-se distanța academică pe care anumiți profesori o păstrează. De asemenea, și dumnealor doresc o acoperire a internetului mai bună, aceasta fiind foarte importantă în desfășurarea propice a cursurilor sau a seminarelor.

În încheiere, într-adevăr, părți negative există, schimbări pot fi aduse, însă există și părți pozitive ce fac venirea la FII pentru fiecare dintre noi o plăcere. Calitatea noastră de studenți ai acestei facultăți și faptul că avem o voce care este auzită, ne oferă posibilitatea de porni un nou drum spre schimbarea pe care o dorim și curând, cu pași micuți și cu ajutor din partea persoanelor ce ne împărtășesc opiniile, vom ajunge să ne vedem viziunile prinzând contur.

Mulțumim din suflet pentru colaborare, mult succes în sesiune și nu uitați că în fiecare zi este un motiv pentru a zâmbi! Ne revedem curând cu un nou articol!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *