DigiPhoto

Așa cum cu toții obișnuim să ne uităm la pozele noastre vechi peste ani și ani, astăzi Ziarul de ASII decide să reamintească despre proiectul DigiPhoto. Acesta a fost pe vremuri cel mai mare proiect ASII și a reușit să ofere multor oameni o experiență de neuitat!

Proiectul DigiPhoto a apărut pentru prima dată în anul 2005, urmând să aibă șase ediții, care de obicei se desfășurau primăvara. Începând cu ediția a III-a, a fost cel mai mare concurs de fotografie din țară. În ultimele trei ediții, acesta a avut ca buget unul superior a 5000 de euro, din care premiile au avut o valoare totală de peste 3000 de euro.

Câteva dintre condițiile de participare erau: maximum 3 fotografii pe categorie, calitatea pozelor să fie de minim 3 megapixeli, iar fotografiile trebuiau să corespundă cerințelor și să respecte strict tema. Evaluarea unei fotografii se făcea după trei criterii principale: ilustrarea temei, creativitatea și originalitatea și calitatea tehnică a fotografiei.

Dragoș Sorescu, coordonatorul ediției din 2008 a proiectului, a povestit într-un interviu pentru Ziarul de ASII:

„Concursul avea ca obiectiv stimularea creativității, dezvoltarea și valorificarea potențialului artistic al tinerilor pasionați de arta fotografică. De asemenea, se dorea încurajarea studenților în a face corelații între imagine și comunicare, acordarea de premii substanțiale celor mai talentați, precum și susținerea unor seminare dedicate domeniului. La acest concurs puteau participa atât amatori, cât și fotografi profesioniști.”                                          

În urma concursului, pe lângă premiile în bani sau echipament pentru fotografie, câștigătorilor li se oferea oportunitatea ca pozele lor să apară în campaniile PR ale firmelor partenere ale proiectului.

Apogeul acestui proiect a fost în anul 2008, el fiind promovat la nivel național prin intermediul UNSR (Uniunea Naţională a Studenţilor din România), trimiţând afişe/fluturaşi/abțibilduri în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Arad, Bacău, Reşiţa şi Petroşani.

V-ați fi așteptat ca serverul unuia dintre cele mai mari proiecte ASII să se afle pe balconul unuia dintre organizatori? Ei bine, acest lucru chiar s-a întâmplat la DigiPhoto!

Probabil că acum sunteți curioși ce teme erau abordate în cadrul concursului și cum reușea DigiPhoto să stârnească entuziasmul pasionaților de fotografie. În continuare vă vom prezenta câteva dintre acestea!

“De ce exist” – această temă căuta să surprindă acel ceva spre care fiecare dintre participanți tindea, acel scop pentru care ar fi făcut orice ca să îl atingă sau chiar acea pasiune în care investeau orice necondiţionat, practic acel(e) element(e) care îi individualizau, oferind culoare şi sens vieţii lor cotidiene.

Axinte Radu, locul I cu tema „De ce exist”, ediția 2008

“Jungla urbană” această categorie se axa pe dezvoltarea urbană ce a făcut ca, în unele cazuri, oraşul să semene din ce în ce mai mult cu o junglă urbană. Prin această temă se propunea căutarea unor fotografii care să ilustreze haosul din marile centre urbane, în care oamenii renunţă la reguli şi la buna purtare, optând pentru un comportament animalic şi de turmă. Extras de pe site-ul proiectului: “Urmărim sentimentul de anarhie şi lipsă a unor reguli sociale care să impună un standard comportamental locuitorilor acestor jungle de ciment şi metal.”

Daiana Olteanu, locul al II-lea cu tema “Jungla urbană”, ediția 2009

Tema “Manipulare digitală” era prezentă la fiecare ediție în speranța că DigiPhoto va evolua de la an la an şi, odată cu el, şi participanţii la acest proiect. Prin această temă, DigiPhoto devenea mai mult decât un concurs de fotografie, oferind participanților prilejul să-și depășească limitele imaginației și să creeze ceva nemaivăzut.

Gabriel Rusu, locul I cu tema “Manipulare  digitală”, ediția 2010

Tema “Paralelism” – paralelismul, la fel ca simetria, poate avea diverse forme şi sensuri. Cea mai simplistă formă este cea de la matematică, cu dreptele paralele ce nu se întâlnesc niciodată. Expresia “lumi paralele” poate însemna mult mai mult decât ideile science fiction din filmele devoratorilor de fantastic. Această categorie provoca concurenții în a găsi o lume paralelă în propriul univers.

Așa cum ajungem la sfârșitul unui album și rămânem nostalgici privind toate acele pagini pline cu amintiri frumoase, așa și-a lăsat și acest proiect amprenta asupra participanților și a organizatorilor, fără de care DigiPhoto nu ar fi putut să ajungă unul dintre cele mai mari proiecte ASII și unul dintre cele mai mari concursuri de fotografie din acea perioadă (2005-2010).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *